Top

Naše aktivity

7 dôvodov prečo robiť účtovníctvo s nami

Účtovníctvo, dane a právo pod jednou strechou

V spoločných priestoroch sme v spolupráci s našou advokátskou kanceláriou (www.highgate.sk) spojili poskytovanie účtovných, daňových a právnych služieb. Keďže našimi klientmi sú prevažne malé a stredne veľké spoločnosti, práve táto cieľová skupina azda najviac oceňuje nielen cenový, ale aj kvalitatívny komfort, ktorý toto spojenie prináša. S narastajúcou rozmanitosťou daňových a účtovných zákonov (napr.: transferové oceňovanie, zlúčenia, nepeňažné vklady do spoločností, ostatné kapitálové fondy, DPH, fakturácie do vlastnej spoločnosti, daňové kontroly…) je potrebné čoraz častejšie konzultovať akékoľvek operácie s dvoma, prípadne až troma poradcami (t.j. právnik, daňový poradca a účtovník). Napríklad právnik navrhne niečo, čo daňový poradca alebo účtovník vidí ako problematické a opačne. V lepšom prípade táto komunikačná neefektivita znamená vyššiu cenu za poradenské služby, v horšom prípade môže viesť k zbytočnému zdaneniu alebo k nedostatočnej právnej ochrane a to aj pri najmenších podnikateľoch. Úlohou klienta ale nie je prinášať väčšiu efektivitu do komunikácie jeho poradcov. U nás máte všetky tieto služby pod jednou strechou. Je to tak lacnejšie, efektívnejšie a v konečnom dôsledku aj kvalitnejšie.

Dôraz na automatizáciu a digitalizáciu

Uvedomujeme si, že účtovníctvo pre malé a stredne veľké firmy v podobe, ako ho dnes z veľkej časti poznáme, neprežije súčasný technologický rozvoj. Snažíme sa preto maximálne držať krok s dobou a technologickými novinkami (online účtovníctvo, OCR – vyťažovanie dát z dokladov, online archivácia  v digitálnej forme), ktoré uľahčujú život nielen podnikateľom, ale aj nám účtovníkom a znižujú tak celkové náklady na účtovníctvo. Vďaka správne nastavenej automatizácii sa vieme pri cenových ponukách dostať už na úroveň 10 – 20 centov za účtovnú položku, pričom priemerná trhová cena je 1 euro. V spolupráci s online fakturačným nástrojom – SuperFaktúra majú naši klienti možnosť využívať široké spektrum online nástrojov, ktoré napomáhajú samotnej automatizácií procesov, archivácii dokladov a sledovaniu cashflow spoločnosti. S každým klientom sa individuálne snažíme nájsť priestor na automatizáciu a zjednodušenie účtovných, administratívnych a ekonomických procesov. Naším cieľom je znížiť objem nízko-kvalifikovanej práce (manuálne nahrávanie dokladov) a sústrediť sa na služby s vyššou pridanou hodnotou ako je napríklad daňová optimalizácia a súvisiace účtovné a právne poradenstvo.

Sme účtovníkom aj pre „jednoosobové sročky“

Medzi našich klientov zaraďujeme nielen rýchlo rastúce a stredne veľké spoločnosti, ale aj malé, jednoduché „jednoosobové sročky“ s jednou vystavenou faktúrou mesačne. Pracujeme efektívne, a preto aj pri malej spoločnosti vieme zabezpečiť cenovo zaujímavé a zároveň aj kvalitné účtovníctvo, pričom klient môže postupne využiť všetky služby pod jednou strechou  (vrátane daňovej optimalizácie) v prípade, ak ich bude pri rozvoji jeho podnikania časom potrebovať. Takmer každú „jednoosobovú sročku“ zaujíma, či sa oplatí platiť si sociálne odvody kvôli dôchodku, poisteniu v nezamestnanosti, či materskej. Aj v týchto otázkach vieme samozrejme poradiť.

Technické skúsenosti a pomoc s nastavením

V rámci úvodnej implementácie účtovníctva riešime viaceré technické otázky ako online prístup k účtovníctvu, automatické importy dokladov do účtovníctva cez connector, prepojenie účtovného softvéru na CRM, alebo nastavenie skladového hospodárstva. Snažíme sa klientom odporučiť vhodné aplikácie na vystavovanie faktúr za ich služby a tovary, spojené s archiváciou a možnosťou prepojenia na banku. Zabezpečujeme automatické importy platobných brán (napríklad GoPay, PayPal, Adyen, Klarna, Revolut, Stripe alebo Dotpay). Pri e-shopoch zasa pomáhame klientom zosúladiť ich procesy so zákonom. Množstvo „e-shopistov“ nemá pri dobierke nastavené generovanie faktúr v súlade so zákonom, keďže samotnú faktúru za tovar generuje e-shop ešte pred dodaním tovaru. Naše bohaté skúsenosti s doručovateľskými spoločnosťami (napr. FHB Group, DPD, Geis, GLS, Slovenská pošta) Vám zaručia správne nastavenie procesov pri objednávkach doručovaných kuriérskymi spoločnosťami.

Naši klienti majú prístup k relevantným právnym, daňovým alebo odvodovým informáciám

Dane a účtovníctvo nás jednoducho bavia. Aj preto píšeme množstvo článkov, blogov, zúčastňujeme sa na rôznych podujatiach, organizujeme vlastné konferencie, webináre, školenia a neustále sa vzdelávame. Vieme, čo sú najčastejšie otázky našich klientov:

  • Môže si podnikateľ fakturovať ako živnostník do vlastnej firmy?
  • Môžem mať vo vlastnej firme nulovú alebo minimálnu mzdu?
  • Je lepšie kúpiť nehnuteľnosť na FO alebo na PO z hľadiska daní a odvodov?
  • Prináša „Dankova 15% daň“ nové možnosti pre daňovú optimalizáciu?
  • Ako to je s licenčnou zmluvou?

Naši klienti majú aj v rámci našich školení a konferencií prístup k odpovediam na jednotlivé otázky.  Pri témach, ktoré nie sú ešte zahrnuté v našej vzdelávacej platforme poskytujeme kombinované právne a daňové poradenstvo. Umenie totiž nespočíva v založení firmy si v Maďarsku a vo fakturovaní odtiaľ. Umenie je vedieť si daňovú alebo odvodovú optimalizáciu aj obhájiť.

Daňová a odvodová optimalizácia

Klientom radíme ako efektívne znížiť ich daňové a odvodové zaťaženie. Daňovo optimalizovať nevedia iba veľké nadnárodné spoločnosti, ale aj „jednoosobové sročky“. Keďže sme zároveň aj právnici, pri poradenstve v oblasti daňovej optimalizácie dbáme, aby navrhnuté riešenia boli taktiež právne obhájiteľné. Našim klientom tak ukazujeme a nastavujeme hranice. Máme rozsiahle skúsenosti so škálovaním podnikania do zahraničia, ako aj s legálnym využívaním zahraničných firiem vrátane tých offshorových. Na témy v súvislosti s daňovou optimalizáciou už niekoľko rokov organizujeme vlastné konferencie a zúčastňujeme sa ako spíkri na rôznych iných podujatiach. Na tému daňovej optimalizácie sme zároveň napísali niekoľko článkov a blogov. Ak vás táto téma zaujíma, prečítajte si:

Skúsený tím

Náš tím (viac tu) tvoria odborníci s rozsiahlymi skúsenosťami z malých, ale aj veľkých poradenských a účtovných spoločností. Najmä skúsenosti jeho zakladateľov Petra Vargu a Tomáša Dema doplnené o skúsenosti ďalších členov tímu nadobudnuté z najväčších obchodných transakcií na Slovensku z ich predchádzajúcich pôsobísk, sú zárukou, že na akýkoľvek právny, daňový, ale aj účtovný problém sa vieme pozerať v celej jeho komplexnosti. A práve tento nadhľad ocenia aj menší podnikatelia. 

Kontaktujte nás

Chceli by ste sa viac informovať o našej spoločnosti alebo o niektorom z naších posledných oznámení? Neváhajte nás kontaktovať:

kontakt