Top

Odvodové a pandemické poradenstvo

Sociálne odvody a pandemické súvislosti sú zložité. Klientom zjednodušujeme orientáciu a šetríme peniaze.

Čoho sa poradenstvo môže týkať?

Obsahom odvodového a pandemického poradenstva nie je len daňová, respektíve odvodová optimalizácia, ale aj poradenstvo v oblasti dávok zo sociálneho poistenia  a pandemických dávok. Z našich skúseností klientov zaujíma hlavne nastavenia: 

  • materskej; 
  • OČR; 
  • dávky v nezamestnanosti; 
  • dôchodku; 
  • nemocenského; 

ako aj vzťahy medzi jednotlivými typmi dávok a ich kombinácie spolu s pandemickými dávkami alebo dávkami z úradu práce.

Ako si nastaviť materské?

Mzdové poradenstvo totiž nespočíva iba v správnom vypočítavaní miezd, zasielaní prevodných príkazov a hlásení na orgány verejnej správy. Mzdové poradenstvo je aj o poskytnutí komfortu našim klientom pri ich individuálnych dopytoch. Napríklad problematika materskej býva častým dopytom zo strany hlavne menších spoločností, kde odpovede hľadajú nielen samotní majitelia, ale aj ich zamestnanci a “kontraktori”. 

Výška materskej sa odvíja od viacerých faktorov. Jedným z nich je právna forma na základe ktorej fyzická osoba vykonáva zárobkovú činnosť. Dôležitá je samozrejme výška vymeriavacieho základu a v neposlednom rade aj obdobie počas ktorého sa predmetné zárobková činnosť vykonávala/vykonáva. Výška materskej sa každý rok zvyšuje, pričom jej maximálna výška sa postupne približuje k sume 2 000 EUR/mesačne pri 31 dňovom mesiaci. Aj preto je materská relevantným zdrojom príjmov nielen pre zamestnancov a kontraktorov, ale aj pre samotných majiteľov našich klientov. 

Poradenstvo ohľadom iných dávok zo sociálneho poistenia

Okrem materskej klientov často zaujímajú aj iné formy štátnej podpory v rozličných životných situáciách. Ide hlavne o dávku v nezamestnanosti, tzv. OČR, nemocenské, alebo niektorá z foriem dôchodku. Jednotlivé dávky majú v pandemických obdobiach svoje deriváty, čo značne komplikuje klientom v bežnom orientovaní sa. V rámci odvodového poradenstva tak klientom radíme v zákonnom a efektívnom využívaní týchto inštitútov.

Pandemické poradenstvo

Pandémia v plnej kráse odkryla potenciál komplikovanosti právneho poriadku.

Jeho súčasťou sa totiž stali rôzne pandemické výnimky, deriváty a nové inštitúty. A najmä počas pandémie právny poriadok podliehal neustálym zmenám. Vďačiť za to môže predovšetkým dynamickému politickému a pandemickému prostrediu.

Tým sa tak pre väčšinu klientov stal ťažko pochopiteľný.

A práve v takom prostredí je našou úlohou za klientov v relevantnej miere monitorovať aktuálny vývoj a radiť im pri ich individuálnych dopytoch. 

Často kladené otázky

Základná cena za účtovníctvo pre “jednoosobovú sro” je 100 EUR/mesačne. Pre menšiu až stredne veľkú servisnú spoločnosť sa cena štandardne pohybuje od 300 EUR – 1 000 EUR.

Finálna cena sa odvíja najmä od:

  • miery automatizácie, ktorú dokážeme s klientom nastaviť, aby sa účtovníctvo nemuselo predražovať manuálnymi vstupmi;
  • počtu účtovných úkonov;
  • právnej zložitosti klienta.

Určitá časť daňového a odvodového poradenstva je v cene za vedenie účtovníctva. Štandardne však súčasťou ceny nie je individuálne a komplexné daňové a odvodové poradenstvo. Klienti majú v takom prípade možnosť:

Rovnako ako pri daňovom a odvodom poradenstve, právne poradenstvo je štandardne mimo režimu vedenia účtovníctva. Klienti však majú možnosť:

Po dohode o podmienkach spolupráce nastáva proces premiestnenia účtovnej agendy

k nám. Pri malých spoločnostiach je prechod k nám relatívne jednoduchý a prebieha štandardne aj bez toho, aby bolo nutné niečo významné podnikať. Ak je prechod k nám realizovaný cez rok, vo všeobecnosti nie je nevyhnutná ani extrémna súčinnosť zo strany bývalého účtovníka.

Pri väčších spoločnostiach (t.j. do 50 zamestnancov) strávime na “onboardingu” klienta prirodzene viac času. Snažíme sa o dosiahnutie ideálneho technického prepojenia medzi klientom (prípadne jeho systémami) a nami. Hlavným cieľom z našej strany je nastaviť spoluprácu od dňa jedna tak, aby procesne všetko fungovalo takmer na 100 %.

Pri prechode účtovníctva k nám sa predovšetkým usilujeme, aby tento proces klienta absolútne obišiel. Komunikujeme priamo s pôvodným účtovníkom. Pokiaľ ten nie je kooperatívny, vo veľa prípadoch postačujú dáta z databáz, prípadne konečné stavy

pri prechode účtovníctva cez rok.

Každý klient má prideleného svojho “account” účtovníka. Klient následne komunikuje

so mzdovým účtovníkom a v individuálnych prípadoch s hlavným účtovníkom, daňovým alebo právnym poradcom.

Výhoda spolupráce s nami spočíva v tom, že za nepremrštené ceny klient získava benefity spolupráce s inštitucionalizovaným poskytovateľom služieb s lokálnym prístupom.

V tíme máme približne 15 účtovníkov a 5 poradcov, takže v prípade neočakávaného výpadku niektorého z nich je našou snahou, aby to klient čo najmenej pocítil.

Nenašli ste čo ste hľadali? Kontaktujte nás alebo sa spýtajte osobne na konzultácii s Petrom Vargom.

Povedali o nás

“Ako firma podnikajúca primárne v online prostredí, oceňujeme na spolupráci so spoločnosťou Carpathian ich technickú vyspelosť. Automatizácia výmeny dát a prepojenie systémov nám šetrí náklady a zvyšuje kvalitu služby.”

Peter Hrbáčik
itrinity, s.r.o.

V prvom rade oceňujem profesionálny a zároveň ľudský prístup, ochota prispôsobiť sa špecifikám našej spoločnosti a komplexné poradenstvo v prípade potreby. Ďalej sú to inovácie, ktoré sa snažíte implementovať do účtovníctva a tým uľahčiť život klientom.

Amir Al Jabri
Goriffee s. r. o.

CARPATHIAN sme našli flexibilného a ochotného partnera, u mňa spájajúceho účtovnícke služby a právne poradenstvo “pod jednou strechou”.

Michal Kevicky
MJCH, s. r. o.

Moderné a spoľahlivé účtovníctvo. Kvalitné daňové poradenstvo, odporúčam.

Jakub Cambel
Magneting s. r. o.

Spolupracujeme s vami, pretože máte komplexný prehľad vo viacerých oblastiach. Pre nás, ako technologickú firmu je tiež kľúčové, že rozumiete nášmu biznisu ako funguje, pretože veľakrát prekonáva hranice, či už štátu alebo rôznych zákonov. Vážime si na vás to, že sa v týchto prienikoch vzdelávate a prinášate aktívne riešenia, ktoré vieme uchopiť a pretaviť do praxe.

Grigor Ayrumyan
WEZEO, s. r. o.

„S firmou Carpathian sa nám úžasne spolupracuje, nakoľko majú bohaté skúsenosti s účtovaním pre stredné a väčšie e-shopy. Vedeli nám poradiť a zautomatizovať procesy podľa našich potrieb, aby naše účtovníctvo s plus 5.000 faktúrami mesačne, pre nás už nebolo nočnou morou a desiatkami „manuálnej“ práce mesačne :)“

Adam Cvik
Bloom Cosmetics s.r.o.

„So službami Carpathian sme veľmi spokojní. Vďaka automatizácii účtovníctva s ním nemáme takmer žiadne starosti a môžeme sa tak viac venovať nášmu podnikaniu.“

Oskar Slanina
Topsell s. r. o.

Konzultácie

Osobné konzultácie s Petrom Vargom

Právne a daňové konzultácie k praktickým aj podnikateľským témam.

  • Ako zdaňovať (efektívne) príjem z cenných papierov, derivátov alebo kryptomien? Môžem sa zdaneniu úplne vyhnúť? 
  • Ako sa právne a daňovo efektívne vyplácať z firmy ako spoločník? Možností je viacero. 
  • Je lepšie kúpiť byt /chatu/ cenné papiere ako fyzická alebo právnická osoba? 
  • Je pre mňa lepšia živnosť alebo s.r.o.? Čo so sociálnymi odvodmi? Môžem fakturovať ako živnostník do vlastnej firmy?
  • Škálovanie podnikania do zahraničia, využívanie offshore firiem. Môžem len tak v zahraničí platiť 0 % daň?
Mám záujem o konzultáciu Viac informácií

Chcete právne a účtovné šablóny zdarma?

Zadajte váš e-mail a my vám ich s radosťou pošleme. Buďte neustále informovaní o najnovších správach z oblasti daní, obchodu a financií.

Veria nám

vyše 200 ďalších klientov…